Expansievat kapot

Vanaf de buitenkant is niet te zien of het expansievat lek is. Lees hier u hoe dit wel eenvoudig kunt controleren. Er zijn twee manieren waarop het water kan verdwijnen. Als je expansievat kapot is, zal de druk enorm stijgen wanneer de ketel het water verwarmt.


De drukstijging wordt normaal gesproken afgevlakt door het expansievat, maar dat is nu kapot.

Heb je een ketel met een overdrukventiel, dan zal het overdrukventiel zorgen . Beste Medeklussers, Ik heb het idee dat mijn expansievat defect is. De druk loopt namelijk heel langzaam naar beneden wanneer ik mijn CV heb bijgevuld. CV wordt niet warm genoeg, druk is hoog. Het expansievat of het overdrukkraantje?


BAama_4B3Q Vergelijkbaar mrt. Geüpload door VLM Van Lankveld Mariahout B. In deze how-to is te zien hoe je eenvoudig een expansievat kunt controleren.

Waarom moet eigenlijk een cv-installatie een expansievat hebben? Is het slim om het expansievat te vervangen als je een nieuwe cv-ketel koopt? Ik heb een AWB combiketel en die moet ik regelmatig bijvullen ik heb de drukveiligheid al vervangen maar als ik hem bijvul van naar bar is dat in seconden gebeurd dus neem ik aan dat mijn expansievat kapot is.


Het rubberen membraan in het expansievat kan na een aantal jaren poreus worden en beginnen te lekken. Dan gebeurt er het volgende: Omdat het membraan lekt, wordt langzamerhand het hele expansievat met water gevuld. Het water in het vat wordt niet meer door het membraan in . Onderhoud aan het expansievat verlengt de levensduur. Je wilt niet dat die riem kapot gaat tijdens het rijden. Maar het lijkt ook of mijn expansievat leeg is.


Hartstikke hol en bij bijvullen na paar dagen moet er weer veel water in. Zou het een kapot expansievat kunnen zijn of lopen die dingen altijd vol? Bij een lekke warmtewisselaar lees ik dat dat water in de ketel verdampt. Dus waarom lekken er druppels in die . De installateur vond het toen blijkbaar niet nodig om het expansievat. Geschreven door Veelklusser in de rubriek: Centrale verwarming.


Ik heb sinds weken problemen met mn expansievat.

Even gecheckt bij mn buurman en die had een maand geleden dezelfde problemen en het expansievat vervangen en de problemen waren voorbij. Vraag: hoeveel gaat het. Klinkt hij daar vol, dan is hij kapot.


Ik zit hier met een defect expansievat van een CV-ketel van het merk Ariston. Volgens de loodgieter van de verhuurder werkt deze ketel perfect op een druk van bar en is het bijgevolg niet nodig om het expansievat te vervangen. Wat zijn de nadelen om uw ketel maar op bar te laten . De keteldruk in werking bedraagt ong.


Ik merk dat er enorme drukverschillen zijn, kan gaan van tot bar. Iedreen denkt direct dat het expansievat kapot is, volgens mij is het expansievat niet stuk maar is de voordruk niet goed afgesteld. Bent u op zoek naar meer info over wat een drukvat nu juist doet?


Kijk dan hier: “ Wat doet een drukvat – expansievat ? Als u problemen hebt met de druk in de centrale verwarmingsinstallatie, kan het zijn dat uw drukvat kapot is. Hoe kan u dat vaststellen? Er zijn meerdere mogelijkheden: U meet de voordruk op . Echter wanneer ik uw rubriek lees , komt in mij op dat het heel plausibel is dat het expansievat vervangen zou dienen te worden. Ketel gaat dan rare geluiden maken maar zodra deze weer met water is bijgevuld werkt ie weer naar behoren. Het komt er op neer dat we minimaal keer per week de ketel moeten bijvullen.


De cv-ketel bevat een expansievat en een overdrukventiel. Deze onderdelen zorgen er samen voor dat de waterdruk in de ketel niet te hoog is. Tussen deze delen zit een rubberen membraan dat zorgt voor de juiste druk . Een expansievat is een drukvat dat dient voor het beperken van drukveranderingen in een met vloeistof gevuld systeem.


In een expansievat bevinden zich twee compartimenten, gescheiden door middel van een membraan. Het ene compartiment staat in verbinding met het systeem en is dus gevuld met dezelfde vloeistof . Het voorzien van een expansievat is zo belangrijk omdat water de eigenschap heeft om tot zomaar even procent uit te kunnen zetten .

Reacties

Populaire posts van deze blog

Verschil nefit proline en trendline

Vloerverwarming inregelen met flowmeters

Nefit thermostaat geeft fill aan