Druk cv ketel

De werkdruk van iedere CV - ketel ligt tussen de en bar. Dit kun je in principe zelf doen, wij leggen je in dit artikel graag uit hoe. Durf je het zelf niet aan, of merk je dat de onderstaande stappen niet leiden tot het gewenste resultaat?


Schakel dan de hulp in van een erkende installateur. Vul zelf je CV - ketel bij. De waterdruk van je CV - ketel moet tussen de en bar staan.

Als de druk te laag is, zal de ketel uitvallen. In dit geval dient je ketel bijgevuld te worden met water. Maar hoe doe je dat, het bijvullen van je CV - ketel ? Instructie bijvullenVideo instructie bijvullenKom je er niet uit? Bekijk onze makkelijke uitleg met afbeeldingen, tips en een video over het bijvullen van uw ketel. Mijn CV - ketel werkt niet.


Welke punten kan ik zelf nalopen? In een heel aantal gevallen kunt u zelf actie ondernemen om een CV - ketel storing.

U wilt een CV - ketel bijvullen, maar u loopt ergens tegenaan? Radiatoraanbiedingen denkt met u mee en geeft u advies! U kunt de waterdruk van uw cv - ketel eenvoudig controleren op de meter aan of naast de ketel. Die moet een waarde aangeven tussen en bar.


Bij een lagere druk dan bar kan de cv-installatie het water niet goed rondpompen. Bij minder dan bar kan de pomp zelfs kapotgaan. Ik zit nu al een paar maanden te prutsen met m'n CV ketel , al een paar keer bijgevul maar toch loopt ie steeds leeg. Is de druk hoger dan bar, dan slijt . Nu is er gisteren een monteur bij geweest en die heeft een nieuw expansievat geinstalleer want de oude was kapot. Indien de waterdruk lager is dan 1. Cv-installatie niet goed functioneren.


Het water wordt dan niet goed rondgepompt. Zakt de druk onder bar dan loopt u zelfs risico op schade aan uw installatie. Wanneer de druk boven de bar stijgt , dan . Geeft de verwarming te weinig warmte of werkt de verwarming helemaal niet? Je kan dit gelukkig makkelijk zelf oplossen met een klein beetje handigheid.


Hoe kan ik dit oplossen?

Na effe kijken bleek al snel dat de druk van de verwarming (radiatoren) opvallend hoog was : bar. Meestal zit dat iets boven de 1. Ik woon in een huurwoning van een woningbouwvereniging. Deze vereniging heeft een onderhoudskontrakt met het verwarmingsbedrijf. Half oktober wordt bij mij het expansievat vervangen. Daarna begint de ellende.


Twee weken later valt de ketel uit, waterdruk te laag. Hoi forumleden,ik wil een installateur laten komen om iets aan de cv ketel (Nefit HR ketel van jaar oud) na te laten kijken, maar ik wil me vooraf even oriënteren. CV - ketel , jaar of ou overgenomen van de vorige bewoners van ons huis met een leasecontract van Eneco. We hebben tot nog toe (een jaar) geen problemen gehad met de ketel. Het is nu zomer, dus de verwarming wordt niet gebruikt.


Controleer deze daarom ook enkele keren per jaar. Laat de HR- combiketel 1x per tot jaar door uw installateur onderhouden. Waterdruk controleren en bijvullen.


Gisteren was ineens de druk in de cvketel 0. Ik heb de servicemonteur. Een uur later waa dit 1.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Verschil nefit proline en trendline

Vloerverwarming inregelen met flowmeters

Nefit thermostaat geeft fill aan