Zonneboiler forum

Na en paar maanden geleden zonnepanelen te hebben genomen en hier heel enthousiast over te zijn, nu opzoek om ook de gasrekening naar beneden te krijgen :p. Mensen ervaringen met een zonneboiler ? Per jaar basis ( plek op het dak vol op het zuiden ) Huishouden (nu nog) 2 . Welke combiboiler icm zonneboiler ? Meer resultaten van forum.

Zonneboiler of toch zonnepanelen? Een collega van me wist te vertellen dat je een zonneboiler kan aansluiten op warm water EN verwarming. Je zou geen 100l mazout meer verstoken op een jaar, zijn zijn woorden (hij heeft lang bij een sanitairman gewerkt). De meeste CV fabrikanten hebben inmiddels ook een zonneboiler in hun productgamma zitten ( Remeha, Nefit, Atag, etc ). Wat opvallend is bij deze zonneboilers.


Daar zitten mensen met meer verstand . Dan wil ik graag weten zonder de subsidie. Dan kun je beter hout gaan stoken als je goedkoop aan het hout kunt komen en er .

Hey, Ik heb men woning volledig gerenoveerd en ben nu aan het kijken voor een zonneboiler. Nu heb ik wel geen vloerverwarming dus zou ik het enkel nemen voor het warmwater. Is dit dan nog interesant of niet? Zijn nog met zijn maar er komt wel gezinsuitbereiding. Heb wel al zonnepanelen liggen.


En waarom denk je dat er niemand reageert ? In het beste geval zal hij mij niets kosten. Het is dan ook puur een hobby project waar ik veel werk aan heb. Beste, wij zijn een nieuwbouwwoning aan het zetten. Maar wij twijfelen tussen een hybride warmtepomp (eventueel in samenwerking met een zonneboiler ) of.


Hij gaf aan dat de opkomst van zonneboilers steeds vaker wordt gekozen in combinatie met zonnepanelen. Daarbij gaf hij aan, dat het niet verstandig is om meerdere zonnepanelen te nemen dan dat je gebruikt. Het overgebleven energie wordt teruggeleverd aan de maatschappij. Nu wil ik graag de energierekening naar beneden brengen door aanschaf van zonnepanelen.


Nu zag ik op onze jaarafrekening dat we ook best veel gas verbruiken. Kan ik een combinatie maken tussen zonnepanelen en zonneboiler ?

Met de zonneboiler wil ik dan het . Hallo, Ik ben toe aan nieuwe el. Is er iemand die hier ervaring mee. Geschreven door Peter R. Met een zonneboiler gebruikt u zonne-energie om uw kraanwater (voor) te verwarmen. Hierdoor hebt u de helft minder energie nodig voor uw warme water. Dat scheelt in de kosten en draagt bij aan een lagere CO₂-uitstoot en dus aan een schoner milieu.


Hopelijk zijn hier ervaringsdeskundigen. Op de laatste eindafrekening waren de kosten voor stroom . Laatst las ik een artikel over zonneboilers. Uit onderzoek blijkt dat een derde van de ondervraagden nog geen boiler heeft maar dit wel overweegt. Ondanks de investering vind ook ik het een aantrekkelijk alternatief. Omdat ik steeds bewuster word van het milieu en mijn portemonnee ben ik toch hard aan . Ik heb vorig jaar dezelfde oefening gedaan, maar ben tot de conclusie gekomen dat noch zonnepanelen, noch warmtepomp of zonneboiler financieel echt interessant zijn bij.


Beste mensen, Ik wil mij even voorstellen. Mijn naam is Semmy en ik lees al geruime tijd mee op het forum. Ik zou graag willen weten of ik een besparing kan doen boven op het SWW wanneer ik een combi zonneboiler als ondersteuning van mijn vloerverwarming zou aanschaffen.


De temperatuur die naar . Het is alweer bijna een jaar geleden dat bij ons de zonneboiler is gestart. In dit artikel blik ik terug op de ervaringen van het eerste jaar. Aangezien het spaargeld niets meer opbrengt had ik gedacht aan het plaatsen van een zonneboiler maar het punt is dat wij nog maar een alleenstaand. Ik ben geïnteresseer maar hoor ook veel tegengeluiden. Zijn er tips om rekening mee te houden?


Verhaal is niet te volgen, veel te technisch met vakjargon.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Verschil nefit proline en trendline

Vloerverwarming inregelen met flowmeters

Nefit thermostaat geeft fill aan