Thermostaatkraan wordt niet warm genoeg

Dit is de eerste keer dat ik een bericht schrijf in dit forum en heb niet kunnen achterhalen of dit onderwerp al een keer behandeld was, maar hoop dat. Thermostaatkraan wordt niet meer heet. Grohe thermostaatkraan wordt niet echt warm. Toch wordt het water niet echt warm genoeg met de kraan in de warmste stand.


Waar zou dat aan kunnen liggen?

Moet ik extra afsluiter monteren in de . Helaas wordt mijn water nu niet warmer dan 41°C, de Junkers staat als test op i. ECO, maar tevergeefs Heb de 38°C stand kunnen instellen,. Het kan zijn met het groter debiet van de kraan dat de doorstromer het water niet warm genoeg krijgt, wat gebeurt er als je de kraan niet volledig open zet ? De wastafel in de badkamer is wel gewoon gloeiend heet (geen thermostaat). Ik heb trouwens een thermostaat kraan in bad.


En de keuken is ook gewoon goed heet. Ik snap er niets van, is er iets kapot aan mn thermostaat?

Als ik de warmwater kant van de thermostaat voel dan is die ook echt heel heet, . Al een tijdje heb ik het idee dat mijn douche steeds kouder wordt. Ik dacht eerst dat het tussen mijn oren zat, maar ik geloof dat er toch iets niet klopt := Ik douche altijd rond de graden. Ik hoop dat iemand me met deze vraag kan helpen. Onze oude grohe thermostaatkraan werd niet meer warmer dan graden wat mijn huisgenoten niet warm genoeg vonden en i. Maar nu wordt -ie helemaal nauwelijks meer warm. Sinds een paar dagen wordt het douchewater slechts langzaam warm en echt heet wil het niet meer worden.


Dit terwijl uit de overige kranen in huis gewoon heet water komt. Douchen gaat ook bijna niet. Zonder kraan komt er wel genoeg water uit de warm water leiding (ik had de koude leiding afgedopt en toen het water aangezet en toen kwam er wel een flinke straal uit de muur) Het lijkt alsof de druk enorm verminderd zodra de kraan er op wordt aangesloten.


Het is een thermostaatkraan van Grohe en ik schat een jaartje of oud. CV ketel is onlangs onderhouden en daar lijkt mij niets mis mee te zijn, is ook groot genoeg om fatsoenlijk te kunnen douchen. Zomers geen probleem en werkt onze thermostaatkraan van onze douche prima, maar zodra het koud wordt is het niet lekker meer. De rest van de kranen in . Ten derde kan een deel van de branders het niet doen waardoor het water minder warm wordt.


Laat iemand de warmwaterkraan in de keuken helemaal open draaien terwijl de inlaatcombinatie bij de cv-ketel dicht staat.

In deze instructievideo laat we u zien hoe u bij een thermostaatkraan van Varono de temperatuur kunt. Natuurlijk weet u precies hoe klachten het beste verholpen kunnen worden. Ervaring leert echter dat we in deze technisch hoogstaande tijden vaak simpele oplossingen over het hoofd zien. Kapotte thermostaatkraan ? Badwater wordt niet echt heet.


Misschien is de doorstroming van je badkraan veel hoger, zodat de ketel het niet heet genoeg krijgt. Sinds enige tijd wordt mijn Grohe mengkraan niet meer warmer. Voorheen goed gedaan, maar nu niet warmer te krijgen dan lauw.


Ook opnieuw instellen heeft geen. Is er echt geen thermostaatkraan te krijgen die vrijwel niet bijmengt tot de ingestelde temperatuur bereikt wordt ? Er komt geen warm water meer uit de kraan en de verwarming wordt niet meer warm. Een CV-ketel storing betekent niet gelijk dat u een nieuwe ketel hoeft aan te schaffen, maar de CV-ketel moet wel nagekeken worden. Als de gasvoordruk te laag is, lukt het de ketel niet genoeg warmte te geven aan het water. Defecte of vervuilde keerkleppen in thermostaatkranen kunnen een oorzaak zijn voor het niet optimaal functioneren van een thermostaatkraan.


Daarom is het van belang om deze keerkleppen – indien nodig - te vervangen. Dit kun je zelf doen of laten doen door een GROHE servicemonteur of een erkend installatiebedrijf.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Verschil nefit proline en trendline

Nefit thermostaat geeft fill aan

Lux instellen bewegingsmelder